Първият учебен ден събира всички ученици след дълга ваканция. През ваканцията децата са почивали, събирали позитивни емоции и са се закалявали. Всичко това е подпомогнало имунитета и положило началото на една здрава учебна година. Все пак е добре да се има предвид, че децата са рискови групи, тъй като са събрани много на едно място в тесен контакт.

1. Заедно с уроците, помислете и за имунната система

Укрепването на имунната система е продължителен процес. Ключът към здрав имунитет е движение, здравословно хранене, закаляване и имунопрофилактика.

imunna-sistema

2. Отстраняване огнищата на хронични инфекции

До настъпване на есенно-зимния сезон е добре да се премахнат всички огнища на хронични инфекции в организма като например възпалени венци, зъби с кариес, да се профилактират хронични тонзилити и т.н. Те са благодатна почва за развитие на бактериални и вирусни инфекции при преохлаждане.

3. Противогрипна ваксина? Обсъдете с педиатър

Ваксинирането е начин да се създаде специфичен имунитет към определени вируси. Ежегодната ваксинация срещу грип помага да се изработят антитела срещу вируса, като по този начин се избягва заболяването или го прави по-лесно и бързо отшумяващо. Ако има противопоказания за приложение на противогрипна ваксина, изберете природни имуностимулатори като например Бета Глюкан.
При често боледуващи деца дори е възможно да се комбинират природни имуностимулатори и противогрипни ваксини. Съвместната им употреба повишава ефективността на специфичния имунен отговор.

detski-imunitet

4. Правилно хранене на детето

Консумацията на рафинирани продукти, наситени мазнини, захарни изделия и полуфабрикати се отразява негативно на чревната микрофлора, а оттам и на имунитета. Приемът на пресни плодове и зеленчуци, млечни произведения, плодови напитки, риба, пълнозърнести храни подпомага работата на имунитета. Важно е ние като родители да предлагаме на децата най-подходящата храна и по възможност да ограничаваме вредните продукти.

5. Създаване на здравословен микроклимат

Влажност на въздуха 40-60%, температура в помещение 18-20 градуса, често проветряване и др. са отлични условия за здрав детски организъм. При всяка възможност да се правят разходки в планината или паркове

6. Дневен режим и достатъчно сън

Стабилният дневен режим е в основата на правилното функциониране на организма и разбира се на имунната система. За стабилен имунитет е от особено значение и достатъчното количество сън. Важно е децата ни да лягат по-рано и да ограничат взирането на компютърните и телевизионните екрани особено вечер преди лягане.

7. Използвайте имуностимулатори

Имуностимулатороите са вещества педимно с растителен произход, които имат общоукрепващо действие върху тялото и жизнения тонус; подпомагат дейността на имунната система. Предлагат се под формата на сироп или капсули в различни комбинации. За най-малките и за децата в училищна възраст група Имунобор Кидс дава решение за детския имунитет.

borola
Сподели.

Оставете коментар