С настъпването на новата година идва и нова опасност от грип. През месец декември са регистрирани първите случаи на заболели, като броят им прогресивно нараства. През януари и началото на февруари се очаква заболеваемостта да бъде най-висока.

Как да различим грипа от настинката?

Несъмнено и двете състояния са много неприятни, но грипът протича по-остро от настинката. За да знаем какви мерки да предприемем, трябва да можем лесно да различаваме двете състояния. Ето няколко основни разлики между грип и настинка:

  • Грипът „удря“ внезапно, докато настинката разболява постепенно
  • Болните от грип вдигат висока температура
  • Грипът предизвиква силна умора и изтощение, продължаващи с дни
  • При настинка, хремата се проявява веднага, а при грипни състояния тя идва като усложнение на по-късен етап
  • Главоболието при грип е често срещано, докато при настинка може да отсъства
  • Грипът много често води със себе си болки в гърлото и гърдите, както и кашлица
  • Сред най-силно изразените грипни симптоми са още втрисането, мускулните болки, зачервяване на очите, проблеми със съня

Превенция на грип в няколко стъпки

  • На публични места с висока концентрация на хора – носете маски. Това важи главно за вече болни от вируса, за да се спре неволното му разпространение.
  • Избягвайте досег с болни от грип. Ако нямате друг избор, отново носете маска или стойте на необходимо разстояние. Пропуснете някои контакти със заразените – ръкостискания или прегръдки.
  • Поддържайте висока лична хигиена. Почиствайте работното си място, мийте ръцете и лицето си по-често, не споделяйте личните си вещи.
  • Проветрявайте редовно помещенията, особено ако в тях има болен от грип. Свежият въздух, дори и в студените дни, действа благоприятно.
  • Освободете се от стреса и си осигурете почивка. Напрежението влияе зле на имунната система, а некачествената почивка води до по-лесно изтощение и податливост на вируси.
  • Качествена храна за добър имунитет. При силна имунна система, заразяването с грип е по-малко възможно. Хранете се със „силна“ храна, задължително включете плодове и зеленчуци в менюто си. Ограничете кафето и го заменете с билков чай. Помислете за имуностимулиращи средства, които действат като храна за вашия имунитет.

Здрава имунна система в една единствена стъпка

Рискът от заразяване с грип е в пъти по-малък при тези, които използват качествени имуностимулатори. За ефективна превенция на грип и настинка, специалистите на програма Имунитет препоръчват продуктите от фамилия Имунобор. В богатото разнообразие от природни продукти Имунобор, има подходящи имуностимулатори за всички възрасти.

borola
Сподели.

Оставете коментар