Непрестанно сме изложени на въздействието на различни микроорганизми и за това дали ще им се поддадем, зависи изцяло от защитните сили на организма. Когато имунната ни система работи правилно, ние дори не забелязваме това. Но с настъпването на есента вероятността да се разболеем се увеличава многократно. Все пак този сезон е познат още като сезонът на настинките и това не е случайно. Най-логичното обяснение е фактът, че през есента започваме да прекарваме повече време в закрити помещения, а това съдейства за по-лесно разпространение на вируси.

Въпреки че ежедневно сме изложени на фактори, които отслабват имунната ни система, за щастие има и леснодостъпни природни средства, с които можем да засилим защитните сили на организма. Едни от тях са нашумелите напоследък суперхрани, някои от които са по-популярни, други – не толкова.

И ако обикновено с наименованието „суперхрани“ всеки прави асоциация с екзотични плодове като акай бери, годжи бери, чиа семена, мака и спирулина, то някои по-обикновени на вид храни също могат да попаднат в графата „супер“, заради своите хранителни качества.

Суперхрани за подсилване на имунната система през есента

Зелен грах

Въпреки че не всеки го смята за суперхрана, грахът заслужава да носи такава слава заради съвкупността от витамини, които помагат на организма да се бори с инфекциите. Освен добър източник на витамин А и C, той съдържа и ценния витамин B9, познат още като фолиева киселина и е източник на фибри.

Карфиол

Над страната ни вече се установява трайно понижение на температурите, но това не означава, че е късно да се доверите на полезните качества на кръстоцветния зеленчук. Карфиолът е снабден с антиоксиданти и глутатион (вид протеин, който действа като имуностимулатор) – две основни вещества, които съдействат за възстановяването на организма.

Броколи

Също както карфиола, броколите снабдяват организма с необходимото количество антиоксиданти и глутатион, които засилват възстановителните сили на организма след преболедуване.

Чесън и лук

Най-добре е да се консумират в сурово състояние. И дори лошият дъх си заслужава заради антимикробните свойства, които притежават двата зеленчука.

Яйчен жълтък

Особено препоръчително е по време на сезона на настинките и грипа да се консумират цели яйца, заради богатите на витамини и минерали яйчни жълтъци. Цинкът и селенът са особено важни за здравето на имунната система.

За силна имунна система – качествена имунопрофилактика за малки и големи

За качествената имунопрофилактика от значение е не само това как се храним и колко време прекарваме на открито, но и как се грижим цялостно за здравословното си състояние.
Програма Имунитет препоръчва приемът на качествени природни имуностимулатори от фамилия Имунобор като най-успешно средство за подсилване на защитните сили на организма.

borola
Сподели.

Оставете коментар