На прага на зимата, отново сме изправени пред дилемата какви храни за повишаване на имунитета да включим в менюто си. Запознати сме с повечето имуностимулиращи храни и те редовно присъстват на трапезата ни. Но балансираният хранителен режим се нуждае от разнообразяване. За целта сме подготвили полезни сезонни храни, с които да освежим зимното меню. Консумацията им повишава защитните сили на организма при среща с вируси.

Традиционни за късната есен храни за повишаване на имунитета

Ябълки

„Една ябълка на ден, държи доктора далеч от мен“. Който е измислил популярния израз не е преувеличил. Ябълките са най-обичаните плодове по нашите ширини. Консумацията им доставя на организма необходимата дневна доза фибри за добро храносмилане и чревно здраве. Ябълките имат високо съдържание на витамин C. За да не се лишите от ценните флавоноиди с мощен антиоксидантен ефект – яжте ябълките с корите.

Тиква

Вкусната, свежо оцветена и богата на полезни вещества тиква се нарежда на челните места в класацията. Тя присъства традиционно в менюто ни през студените месеци. Тиквата е натурален източник на витамин А – от голямо значение за протекция срещу увреждащото действие на свободните радикали. Грижи се за сърцето, прочиства бъбреците, контролира кръвната захар и подсилва имунитета. Засища, без да добавя излишни калории към дневния прием.

Карфиол

Карфиолът е типичен представител на зимната кухня. В салати, основни ястия и туршии – сезонният зеленчук намира лесно място, заради интересния си вкус и здравословна роля. Антиоксиданти, пантотенова киселина, фолат, холин, влакнини, омега-3 мастни киселини и още куп полезни вещества присъстват в състава на къдравия зеленчук. С високия си витаминен и минерален профил той се превръща в мощен съюзник на имунитета срещу патогените.

Кестени

Есента ухае на печени кестени. Обичаме кестените не само заради страхотния им вкус. Те са „енергийна бомба“, която укрепва силите на организма и може да се консумира и от хора с глутенова нетолерантност. Кестените са силни антиоксиданти с високо съдържание на витамин C. Манганът в тях предпазва сърдечно-съдовата система, бори се с оксидативния стрес и забавя стареенето. Чрез консумацията им снабдяваме организма с мед, магнезий, фолиева киселина, тиамин и рибофлавин.

Още един доказано ефективен начин за укрепване на имунитета

Специалистите от програма Имунитет приканват да въоръжим имунната система чрез прием на природни продукти, укрепващи имунитета. Имунобор Протект/Imunobor® Protect, горд член на фамилия Имунобор, е нашето тайно оръжие за здраве.

Имунобор Протект съдържа специално подбрани активни съставки с имуностимулиращ ефект – микронизиран бета глюкан, витамин C и екстракт от Роза канина. В тази мощна комбинация, те оказва благоприятен тонизиращ и защитен ефект върху целия организъм. Приемът на Имунобор Протект е препоръчителен при висок риск от грип и настинка, често боледуване и отслабени имунни функции. Намира се под удобната таблетна форма за смучене с приятен ягодов вкус, подходяща за деца и възрастни.

borola
Сподели.