Непрекъснато нараства загрижеността за това как храните в ежедневието ни се отразяват на тялото ни и по-специално на чревната ни флора. Честите проблеми с чревния тракт може да се дължат на чувствителност към глутен, синдром на раздразненото черво, хранителни алергии, нетолерантност към някои храни, повишено газообразуване и др.

Чревен тракт – кои са най-честите проблеми?

Хранителните алергии дебютират още в детска възраст и се срещат при около 4-7% от децата. Някои от типичните изяви на свръхчувствителност са бронхоспазъм, контактен дерматит, ентероколит, анафилаксия (тежка алергична реакция), атопичен дерматит и др. Най-често до хранителни алергии водят морските дарове, фъстъците, млякото, яйцата и пшеницата.

Нетолерантността към различни храни може да засегне до 40% от хората със синдрома на раздразненото черво. В тези случаи диети, бедни на FODMAP (храни, богати на ферментиращи олигозахариди, дизахариди, монозахариди и поливалентни алкохоли) и безглутенови диети биха имали добро въздействие върху чревния тракт.

Повишеното газообразуване е друг проблем в чревния тракт. То води до усещане за подуване на корема или видимо увеличаване на коремната обиколка. Газообразуващите храни са част от ежедневното ни меню и трудно можем да ги избегнем. Газовете се образуват по два основни начина – при поглъщане и от разграждане на храната от бактерии в червата. Повечето храни, съдържащи въглехидрати, образуват газове. По-малко газове образуват храните, които са богати на протеини и мазнини.

Чувствителност към глутен (протеинът на житните култури) може да доведе до заболяване, наречено глутенова ентеропатия (цьолиакия) при някои генетично предразположени хора. Около 1% от световното население е засегното.

Симптомите на синдрома на раздразненото черво могат да се облекчат с диета с намалено количество на FODMAP, безглутеинова диета и прием на пробиотици.

Пробиотици за добър имунитет и балансирана чревна флора

Световната гастроентерологична организация препоръчва на всички, които са заинтересовани за чревното си здраве:

– консумация на достатъчно фибри в ежедневното хранене – 30-40 г фибри на ден

– прием на достатъчно количество течности – най-малко 2 литра на ден

– активен спорт поне 30 минути на ден

– отказ от тютюнопушене

– намалено количество на прием на FODMAP

– избягване на консумация на обработени храни (съдържат консерванти и наситени мазнини)

прием на пробиотици

Имунобор Биотик/Imunobor® Biotic е едновременно пробиотик, пребиотик и имуностимулатор. Отличава се като комбиниран продукт с високо съдържание на пробиотик – Лактобацилус булгарикус, Бета Глюкан – пребиотик и имуностимулатор. Съставките взаимно допълват и усилват ефектите си. Важно е Имунобор Биотик да се приема винаги на гладно като може да се приема и от бременни жени. Практически е безвреден.

Ybilei_20-god_Borola_6

borola
Сподели.

Коментари

avatar