Краят на лятото е идеалното време за започване на диета за висок имунитет. Все пак сезонът на настинките идва и трябва да подсилите организма. Вижте какви полезни хранителни вещества непременно трябва да присъстват в ежедневното ви меню и как точно да си ги набавите.

Балансирана диета за висок имунитет – ето какви полезни вещества да доставите на организма

Протеини (белтъчини)

Освен че изграждат мускулите, косата, кожата, ноктите, костите и съединителната тъкан, протеините помагат на организма да образува антителата, от които се нуждае, за да се защити от патогенните микроорганизми. С оглед на това е важно да включите повече източници на белтъчини в хранителния режим. Примери за такива са месото, рибата, яйцата, соята и соевите продукти, млякото и неговите производни.

Витамин А, С и фитонутриенти (фитохимикали)

Витамин А и С, както и фитонутриентите, имат ключово значение за работата на имунната система.

Витамин А благоприятства кожата, храносмилателния тракт и дихателната система. Може да го набавите от морковите, броколите, кайсиите, сладките картофи, спанака, говеждия черен дроб.

Витамин С е мощен имуномодулатор. Той стимулира синтеза на антитела и производството на интерферон – белтъчно вещество със силно изразено противовирусно действие. Най-добрите източници на витамин С са цитрусите, касисът, лютите чушки, шипките, морският зърнастец.
Фитонутриентите са съединения, които понижават оксидативния стрес в организма и така помагат на тялото да се бори по-ефективно с инфекциите. Това обаче не е всичко! Фитонутриентите намаляват опасността от сърдечно-съдови заболявания и регулират кръвното налягане. Съдържат се в плодовете и зеленчуците.

Пробиотици и пребиотици – непременно трябва да присъстват в здравословната диета за висок имунитет

Здравето на имунната система е пряко свързано с това на стомашно-чревния тракт. С оглед на това е необходимо да включите в менюто си повече пробиотици (добри бактерии) и пребиотици (храна за пробиотиците), които влияят положително на чревната флора. Храните, в които се съдържат са чесън, лук, зеле, аспержи, ябълки, банани.

Омега-3 мастни киселини

Тези есенциални киселини засилват активността на имунните клетки, а с това и способността им да убиват болестотворни микроорганизми. Добър източник на омега-3 мастни киселини са по-мазните риби, чията, орехите, тиквените семки.

Идеалното допълнение към посочената диета за висок имунитет

Ние от програма Имунитет препоръчваме приема на Имунобор/Imunobor® за железен имунитет през цялата година. Този мощен имуномодулатор за възрастни представлява рационална комбинация от взаимодопълващи се растителни екстракти. Всяка капсула на продукта съчетава силата на Котешки нокът, По деарко (Мравчено дърво), Мака и Мате. Съставките са известни отдавна с имуномодулиращото си действие. Съчетани са така че да:

  • повишават броя и активността на макрофагите (бели кръвни клетки, които участва в борбата с инфекциите)
  • активират хуморалния и клетъчния имунитет, респективно Т- и В- имунните клетки
  • стимулират синтеза на имуноглобулини
  • усилват фагоцитозата (процес, при който се поглъщат и разрушават чуждите частици, микроорганизми и клетки)

Продуктът е напълно безопасен и има отлична поносимост. За получаване на оптимален резултат е желателно да се приема по-продължително време.

borola
Сподели
0 Коментарa
Вградени отзиви
Вижте всички коментари
0
Бихме се радвали на вашето мнение. Моля, коментирайте!x
()
x